Sunday, 22 January 2017

Spapuhkus Rakveres - lugu sellest, kuidas ma peaaegu spasse ei jõudnudki + kaval nipp stressipeletamiseks

Seda postitust kirjutades istun Kiviõli Everesti hostelis, vaatan aknast laiuvat päikse käes sillerdavat Tuhamäge, mäel hullavaid talispordisõpru (kes näevad välja kui pisikesed täpid) ja valutan lihaseid eilsest lumelauasõidust. Aga mitte sellest ei tahtnud ma täna rääkida, vaid hoopiski eelmise nädalavahetuse linnapuhkusest Rakveres.

Veenduge ise, kui armas Rakvere on - Väikse Ingli talviselt kaunistatud pesa

ÜLLATUS PÄKAPIKKUDELT

Teate, ma olin eelmisel aastal nii hea tüdruk, et detsembris käisid mul ülepäeviti päkapikud. Päkapikud tõid igakord magusa kommi ja vahva kaardikese koos toreda lubadusega. Kuna ma ammu enam päkse ei usu, siis pressisin enda peikalt välja, et see oli siiski tema, kes mulle spa-külastust lubas. Seega oli nüüd lõpuks kätte jõudnud aeg, see lubadus tõeks teha. Kuna me jäime otsustamisega täiesti viimasele hetkele, siis oli juba päris keeruline leida mõnda mõnusat paketti, kus oleks sees nii majutus kui lõõgastav spakogemus ja mis ei oleks ühtlasi Tallinnast liiga kaugel. Meie valik sattus Rakvere Aqva Spa kasuks. Kuna seal olid kõik toad juba ammu broneeritud (sest tegemist on väidetavalt siiski ühe parima Spaga Eestis), siis asusime kammima erinevaid hotelle, hosteleid ja Airbnb majutusi Rakveres, kus oli üllatavalt suur valik mõnusaid kortereid. Lõplik valik osutus Art Hotelli kasuks. Ja kohale jõudes selgus, et sõna otseses mõttes asus Aqva Spa täpselt maja taga. Rakvere on minu jaoks paljuski nagu välismaal käimine, kuna esimest korda elus Rakverre sattusin ma vist alles siis kui osalesin esimesel punklaulupeol ja olin siis ehk 17-18 aastane. Pärast seda ei ole ma ka just üleliia palju Rakveres käinud, seega uudistamist ja avastamist on linnas päris palju.

Hotellituba ja hilisõhtune maiustamine Art Cafe kookidega
SAABUMINE RAKVERRE

Plaan oli siis selline, et veereme reedel Rakveresse ja laupäeval veedame enda päeva spas. Teadagi, et ma armastan hommikuti tohutult kaua magada, seega väga rõõmustavaks uudiseks hotelli saabumisel oli, et hommikusööki saab kuni 11.00 (kuigi ka see kellaaeg on nädalavahetusel minu jaoks natukene vara). Kuid siiski olin ma väga õnnelik selle suurepärase infokillu üle.

Õhtusöögiks läksime loomulikult Art Cafesse, kus hotelliööbijatele pakuti 15% soodustust, pluss see asus kohe üle tee. Art Cafe toiduelamus oli täiesti imeline. Menüüs oli korralik valik ja toidud olid väga maitsvad - proovisime isetehtud kartulikrõpse, kanapastat, hamburgerit, suvikõrvitsakotlette, suupistevalikut, kooke jm. Reede õhtul oli koht puupüsti rahvast täis ja sama kordus järgmisel õhtul. Seega on näha, et inimesed armastavad seda kohta. Samuti oli näha, kuidas omanik ajab asja südamest - iga pisidetaili peale oli mõeldud ja sisustus oli tohutult hubane: seintel oli kunstinäitus musrästasest, laual põlesid südantsoojendavalt küünlad metsatemaatiliste küünlajalgade sees, diivanitel olid mõnusad ilupadjad - kogu mulje oli väga kodune ja soe. Ainsa kriitikana tooksin välja, et võiks läbi mõelda töötajate arvu sellisel tipptunnil. Teenindajad olid natukene pea laiali otsas, kuna kliente oli tõesti palju ja kõikidele pidevalt tähelepanu ei jätkunud. Sellegipoolest olid teenindajad väga sõbralikud ja vastutulelikud. Ja ühtlasi kompenseeris imeline toiduelamus igati selle puudujäägi.

Art Cafe - no vaadake ise, milline muinasjutuline talveidüll!

Valik imemaitsvaid roogasid
 LAUPÄEVANE MITTE-SPA PÄEV

Kätte oli jõudnud kauaoodatud spa-laupäev, sõime kõhud hommikusöögil head-paremat täis ja seadsime sammud.....tagasi toa poole. Hommikusöögivalik hotellis oli muideks täitsa piisav - müsli, puuviljad, võikumaterjal (leib, juust, sink, kurk, tomat), jogurt, sinihallitusjuust, kilu, ahjuomlett, isetehtud lihapallid, viiner peekoniga, saiakesed, joogid. Lõpuks kui saime veel tunnike magada, siis  oli aeg seada sammud spa poole. Kell oli 13.30, asjad pakitud ja Aqva spasse kõndimine oleks aega võtnud täpselt paar minutit. Ometi otsustasime, et kõigepealt teeme veidi trenni ja läheme mängime tunnike tennist. Seega seadsime sammud Aqva spordikeskusesse, mis oli mõnusa 10-minutise jalutuskäigu kaugusel. Tegime tunnise tennisetrenni ja üllatus-üllatus, peika võitis kõik kolm setti. Trenn läbi ja kell oli vahepeal saanud 15.00.

Külluslik hommikusöök Art Hotellis

Edasi mõtlesime, et liigutame ennast veidi veel ja mängime veidi pinksi, kuna peika päkapikud olid talle toonud pinksimängimise kupongi. Rentisime pinksilaua ja mängisime ja mängisime ja mängisime, kuniks märkamatult oli kell saanud 18.00, spasse ei olnud me veel endiselt jõudnud. Vahemärkusena ütlen, et Rakveres on tohutult mõnusad sportimisvõimalused pea iga spordiala harrastajale!

VÄIDETAVALT PARIM RAVIM STRESSIPELETAMISEKS

Mängu ajal põrkasime kokku ka meie ühise sõbraga, keda näeme alati kord aastas Pärnus dokumentaalfilmide festivalil. Kui ta kuulis, et oleme Rakvere Aqva spasse minemas, siis teadis ta meiega jagada kohe ühte eriti head stressileevendamise saladust.

Armsad lugejad, nüüd on käes see tähtis hetk, kui jagan seda soovitust ka teiega ja avaldan tõelise saladuse, kuidas peletada stressi. Julgemad teist saavad siis ise järele proovida. Nimelt on Aqva Spas saunamaailmas olemas külmaveetünn (4 kraadine vesi), kuhu karastuseks ennast sisse kasta.Tuleb teha nii:

Kütad ennast 100 kraadises leilisaunas kuumaks.
Lähed külmaveetünni ja oled seal 1 minuti.
Seejärel lähed Caldariumisse (mis on umbes 36 kraadi), siis uuesti kuuma leilisauna.
Lähed külmaveetünni ja oled seal 2 minutit.
Seejärel lähed jälle Caldariumisse, siis sauna, siis tünni.
Igal ringil suurendad tünnis istumise aega ühe minuti võrra, kuniks oled tünnis lõpuks 5 minutit.

Ja selline tegevus pidi täielikult kogu stressi ära peletama. Ma ise kahtlustan, et see peletab ära ka funktsioneerivad ajurakud ja kaine mõistuse. Siinkohal pean ausalt üles tunnistama, et ma isiklikult ei armasta üldse ei ekstreemset kuumust ega ekstreemset külmust, seega selle soovituse läbiproovimiseni ma ei jõudnudki. Ei jõudnud isegi mitte nii kaugele, et oleks vabatahtlikult külmaveetünni roninud. Küll aga olen kogenud kunagi sellist külma-kuumavahetumist ühe saunateraapia käigus ja ma pean ütlema, et see oli küll megahuvitav kogemus. Seega - kõikidel julgetel soovitan proovida!

KAS JÕUAME SIISKI SPA-SSE? EI!

Nii ja kuhu me siis jäimegi? Kell oli saanud 18.00, mina olin tennises peiksilt pähe saanud ja lauatennises talle pähe teinud ja aeg oli edasi liikuda spa poole. Vahepeal olid meil aga kõhud tühjaks läinud ja liikusime hoopis taaskord enda uude lemmikkohta Art Cafesse keha kinnitama. Selleks ajaks kui olime enda ülimaitsvad road ära söönud, oli kell juba saanud 20.00 ja Aqva spa sulgemiseni oli jäänud 2 tundi. Otsustasime, et läheme hoopis tuppa lebotama ja telekat vaatama. Seega laupäeval oli meil täpselt nii tore spa-päev!

Tennisevõitlus - kokku 3 väljakut ja kõik olid meie saabudes vabad
PÜHAPÄEV - UUELE KATSELE SPA-GA

Küll aga oli plaanis pühapäeval uuele katsele minna ja siis sinna paljukiidetud spasse kohale jõuda. Ärkasime taaskord äratuskellaga hirrrrrmus vara (10.30), et jõuaks hommikusöögilt läbi hüpata, siis taaskord tuppa lebosse (jess, saime hilise checkouti kell 13.00 - ma tõesti armastan juba seda hotelli!) ja siis ei olnud enam pääsu ja seadsime sammud otse spa poole. Täna olime targemad ja ei hakanud endale lisaplaane tegema. Olin spa ja saunamaailmaga täitsa rahul, tegevusi jätkus ja 2,5 tundi jäi külastamiseks kindlasti liiga lühikeseks. Saunamaailmas oli 7 erinevat sauna, minu vaieldamatu lemmik oli kindlasti sanaarium (~60-70 kraadi), just sel põhjusel, et ma tohutut kuuma ei armasta.

Nii stiilseid ja mugavaid kapivõtmeid ei ole ma veel üheski spas kohanud - plusspunktid!

Inimesi oli nagu ikka puhkepäevale kohaselt üsna palju, kuid kõik hajusid kogu suure keskuse peale ära, seega ei olnud see iseenesest eriti häiriv. Saunamaailmas oli kirjas, et ei soovitata alla 5-aastaste lastega tulla, seega valitses seal rahu ja vaikus. Pikemalt ma spa-osal ei peatukski, kui kellelgi on küsimusi, siis kirjutage julgelt! Pärast spa külastust oli vaja kõik kulutatud kalorid kuidagi tagasi süüa ja tegime kohustusliku külatuse Pihlaka kondiitrisse, kus on tohutu valik igasugu maiuseid!

Iga Rakveres käigu kohustuslik osa - Pihlaka kondiiter!
Nii palju siis linnapuhkusest Rakveres, loodan, et kogusite siit ideid, mida teinekord enda nädalavahetusega ette võtta.

Järgmiste postitusteni!

FAKTE
Koduleht: Art Cafe & Hotell, Aqva Spa & Hotell
Asukoht: Rakvere
Kohtade arv: Kohvikus ~ 35 inimest, hotellis 22 inimest (+lisavoodite kasutamise võimalus), seminariruum 40 inimest